Radovi na pruzi Novi Sad – Subotica, prvi brzi voz će proći krajem 2024.

Ima više od dve nedelje od kako je obustavljen železnički saobraćaj od Novog Sada do Subotice. I to sa razlogom. Na terenu su radnici konzorcijuma kineskih kompanija, koji rade na demontaži starih šina, koje će zameniti nove pruge za velike brzine. Prvi brzi voz tom deonicom trebao bi da prođe krajem 2024. godine.

Od kako je puštena u saobraćaj brza pruga Beograd-Novi Sad, sa novosadskog perona ne jenjava zainteresovanost-vozovi i putnici se smenjuju. Sa druge strane pruge, u pravcu Subotice, grade se novi peroni, i priprema se teren za brze pruge, koje će ponovo spojiti dva vojvođanska grada.
“Sad smo nastavili drugu fazu znači završetak prvog perona, nastavak radova na drugom trećem i četvrtom peronu kao i ugradnja ostalih koloseka stanica Novi Sad. Takođe radimo deonicu Novi Sad-Sajlovo gde smo već skinuli kontaktnu mrežu, koloseke, počinjemo da radimo na donjem stroju. Od Rasputnice Sajlovo do Subotice u fazi smo demontiranja kontaktne mreže i demontiranje koloseka”, objašnjava Veselin Simović, šef sekcije za saobraćajne poslove “Infrastruktura železnice Srbije”.

Do sada je demontirano oko 37 kilometara žica kontaktne mreže i uklonjeni su noseći stubovi u dužini od oko 31 kilometar pruge. Plan je da se za dva meseca završi demontaža koloseka na celoj trasi. Trenutno se demontira kolosek na stanici u Kisaču, radi se demontaža kontaktne mreže u Zmajevu, ali se mnogi od ovih radova odvijaju i u Stepanovićevu i Lovćencu.

“Saradnja između Srba i kineza na ovom projektu je mnogo dobra i zadovoljan sam kako teče posao. Do sada smo uradili oko 57 odsto posla i sve će biti završeno u planiranom roku”, ističe Džang Tao, iz odseka za elektrifikaciju “China rail”.

Osim perona u Novom Sadu, plan je da se grade novi objekti, stanice u Rumenki i Lovćencu kao i vijadukt u Vrbasu.

“Nova pruga, nova kontaktna mreža, kompletna nova železnička infrastruktura, nova signalizacija ali istovremeno i rekonstrukcija železničkih čvorova, Novi Sad, Vrbas, Subotica. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica između Novog Sada i Subotice”, kaže Nenad Stanisavljević, portparol “Infrastruktura železnice Srbije”.

Pruga od Novog Sada do Kelebije duga je 108 kilometara. Rok za njen završetak je 33 meseca, tako da bismo prve vozove na toj trasi mogli da očekujemo krajem 2024. godine.

Izvor i foto: rtv.rs